SEO to nie tylko bezpośrednia pomoc w kwestii optymalizowania kodów. Sam proces optymalizacji to tylko jeden etapów. Trzeba nauczyć się rozróżniać optymalizację od pozycjonowania, dzięki czemu wszelkie kampanie SEO i SEM przeprowadzone zostaną w bardziej fachowy sposób. Przedstawiamy najważniejsze elementy, dzięki którym możliwe jest pozycjonowanie wraz z optymalizacją strony!
Elementy odpowiedzialne za pozycjonowanie
Czynników odpowiedzialnych za pozycjonowanie SEO jest bardzo dużo – około 200. To liczba szacunkowa, ponieważ nikt nie spisał tych elementów. Algorytm Google ze względu na swój charakter nie udziela takich informacji w sposób bezpośredni. Praca SEO zmusza specjalistów do kierowania się w stronę wskazówek Google. Pomocna jest także wiedza osobista, umiejętność przeprowadzania testów w skomplikowanych środowiskach informatycznych oraz skrupulatne analizowanie działań konkurencji.
Warunki udanej kampanii SEO
Aby kampania SEO została przeprowadzona w należyty sposób, trzeba zadbać o kompatybilność poszczególnych elementów. Poprzez optymalizację budujemy już najdrobniejsze elementy stron. Zaliczyć możemy do nich np.:
-
teksty, o różnej długości, z tytułami oraz zastosowaniem bogatego zestawu słów kluczowych
-
podział witryny – w chwili, kiedy zmieniamy elementy nawigacyjne oraz wszystkie narzędzia o charakterze informacyjnym
-
szczegóły techniczne i wizualne
-
szybkość wczytywania się strony
-
śródtytuły
-
reklamy
Elementy SEO ze względu na podział
Wprowadza się podział na elementy mające najwięcej wspólnego z promowaniem (on – page) oraz te, które traktować można w nieco luźniejszy sposób (off – page). Poszczególne części są ze sobą powiązane i trzeba zwrócić uwagę na to, żeby podczas optymalizowania oraz pozycjonowania można było doprowadzać do różnych połączeń, często przynoszących zaskakujące efekty. Elementy promujące daną witrynę zależeć mogą od słów kluczowych, umieszczanych w treściach o zróżnicowanym znaczeniu. Zyskują na tym wszystkie procesy przeprowadzanych kampanii SEO.
Działania SEO na stronie lub poza nią
Do części on – page SEO zaliczymy:
-
content – treści, teksty zawierające najważniejsze słowa kluczowe
-
rozmieszczenie treści oraz linki
-
rodzaj języka strony (np. HTML)
Do części off – page SEO zaliczymy:
-
linki prowadzące na obszar witryn dzięki adresom dostępnym w treściach
-
komunikaty społecznościowe
-
zaufane działania, które pozwalają na swobodne kształtowanie domen oraz lekką pracę przy serwerach
Taktyki pracy w off – page SEO
Jeśli spośród wszystkich dostępnych wybierzemy właściwą dla danej strony, możemy szybko odnotować wzrost naszych wyników. Najczęściej stosuje się:
-
ingerencje zapleczowe – z sieciami specjalnych strony, z miejscami emisji linków
-
fora internetowe – z linkami z sygnatur, profili i komentarzy
-
ingerencje blogowe – znaleźć tam możemy linki a artykułów blogowych, mogą mieć komercyjny lub bezpłatny charakter
-
artykuły sponsorowane – z linkami przy stopkach, znajdziemy je w serwisach tematycznych oraz na portalach o największej popularności
-
SEO PR – system działań połączonych z całą branżą dziennikarską, bardzo silnie wspomagają rozpoznawalność
-
przejmowanie domeny – z aktualnymi i działającymi profilami linków, często przekierowuje się je tam, gdzie aktualnie przeprowadzane są zabiegi pozycjonujące, najlepszy sposób na sytuację, gdy chcemy przywrócić do działania nieaktywną i starą witrynę internetową
Szczegółowe przeprowadzanie kampanii SEO
Wszystkie powyżej wymienione elementy tworzyć mogą poszczególne etapy przeprowadzanej kampanii SEO dla wybranej strony internetowej. Pracując przy tworzeniu i wprowadzaniu treści, należy pamiętać o zachowaniu parametrów i wytycznych wskazujących, jaki typ słowa kluczowego ma w kampanii przeważać i ile razy stosuje się je przy tworzeniu contentu, aby spełniło swoje komercyjne zadanie.