Marketing internetowy wymaga zastosowania określonych narzędzi, aby komercyjne zadania, powierzone specjalistom, mogły spełnić oczekiwania wypromowania danej marki i zbudowania jej popularności od absolutnych podstaw. Niektórzy uważają, że jesteśmy właśnie świadkami końca epoki niezawodności SEO i że niedługo zostanie ono wyparte przez znacznie nowocześniejsze, automatyczne metody pozycjonowania i optymalizacji w Internecie. Podpowiadamy, dlaczego SEO wciąż jest najskuteczniejszym narzędziem do budowania marki w Intenecie!
Znaczenie pojęcia SEO
Termin SEO pochodzi z języka angielskiego i oznacza Search Engine Optymalization. Pod tym hasłem kryje się szereg zabiegów mających zoptymalizować i ułatwić wszelkie procesy wyszukiwania informacji w Internecie. Zabiegi SEO pomagają poprawić stan widoczności danych witryn. Za wyniki organiczne nie są pobierane opłaty, z kolei za linki sponsorowane opłaty trzeba uiszczać.
Czy SEO można się szybko nauczyć?
Termin SEO sięga znacznie dalej, poza obszary zabiegów związanych z pozycjonowaniem oraz optymalizacją stron internetowych. Techniki optymalizacji SEO są bardzo wszechstronne i pozwalają między innymi na:
- poszerzenie wszelkich treści, dzięki czemu zawsze znajdzie się więcej czytelników i sympatyków strony
- pozyskiwanie linków pozycjonujących z różnorodnych domen
- intensywną obecność w sieci, której nie da się nie zauważyć
- odnotowywanie wzrostu ruchu na stronie
- wzrost przychodów finansowych poprzez prowadzenie stron o charakterze komercyjnym
Jak odróżniamy pozycjonowanie od optymalizacji SEO?
SEO w naturalny sposób pozwala na to, aby pozycja w rankingach wyszukiwarek oraz widoczność danego adresu stały się bardziej widoczne i przyciągające uwagę Internautów. Podłączanie pod termin SEO wyłącznie zjawiska optymalizacji jest za dużym uproszczeniem, by nakreślić cały temat. Pozycjonowaniu zawdzięczamy niezliczoną ilość pojawiających się linków w postaci odniesień do innych stron. Z kolei optymalizacja to cały szereg działań wyłącznie na stronie promowanej, podnoszenie jej jakości technicznej oraz merytorycznej. Należy także rozróżnić zjawiska SEO oraz SEM.
SEM – wspieranie kampanii maretingowych
Nazwa tego drugiego brzmi w pełni Search Engine Marketing. Jest to zespół narzędzi przeznaczonych do działań na bazie wyników płatnych. Nie ma lepszego zespołu narzędzi do działań w środowisku Google. Zaliczymy do niego:
- ruch organiczny
- reklamy, z dodatkowymi opłatami za klikanie w Google AdWords
Dlaczego SEO jest tak ważne?
SEO pełni unowocześnioną, w pełni wirtualną formę reklamy. Tak, jak w dobie bez Internetu, trzeba było dokonywać wielu prostych lub bardziej skomplikowanych zabiegów w celu wypromowania danej marki, tak teraz wszystkie procesy przeniosły się do sieci. SEO w praktyce ma znacznie większą moc rażenia, niż kampanie prasowe, reklamy radiowe czy telewizyjne – zatem wszystko, co funkcjonowało i wiodło prym w świecie reklamy i promocji do czasu pojawienia się Internetu. Jest on najszerszym i najszybciej trafiającym do odbiorców medium, dlatego promowanie marek przynosi tak szybkie i budujące stabilną pozycję wyniki.
Rozwój technik SEO
Wokół technik SEO na przestrzeni lat narosło mnóstwo legend i nieprawidłowości. Mimo że specjaliści i informatycy z całego świata usilnie pracują nad nowoczesnymi rozwiązaniami i całkowitym zautomatyzowaniem zjawiska, można być pewnym, że branża ta jeszcze długo potrzebować będzie ludzkiego intelektu oraz zabiegów nie do końca wykonywanych przez komputerowe systemy. Można być pewnym, że najnowocześniejsze techniki SEO są wciąż przed nami, a gdy się pojawią – z pewnością zrewolucjonizują rynek. Ciągle wzrastająca konkurencyjność marek w sieci wymusza na specjalistach SEO nowych opracowań metod optymalizacji jak i pozycjonowania.