Dziś praktycznie wszyscy użytkownicy internetu wykorzystują wyszukiwarki internetowe, kiedy szukają informacji, produktów do zakupu lub interesujących ich usług. Najpopularniejszą wyszukiwarką, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce, jest Google, dlatego najlepszym sposobem na skuteczną promocję firmy dla wielu przedsiębiorców, jest pozycjonowanie stron internetowych. Na czym polega promowanie strony w ten sposób i dlaczego warto skorzystać z usług specjalistów? Odpowiadamy!
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych to różne działania wykonywane przez specjalistów w celu podwyższenia pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Kiedy otwieramy wyszukiwarkę internetową i wpisujemy określoną frazę (np. fryzjer Kraków), wyszukiwarka niemal automatycznie pokazuje nam zakłady fryzjerskie, które teoretycznie powinny zaoferować nam najlepsze usługi (z punktu widzenia algorytmów Google). Większość internautów otwiera jedną lub kilka stron, które znajdują się na szczycie listy wyników wyszukiwania i w ten sposób wybierają usługodawcę lub sprzedawcę. Proces pozycjonowania zazwyczaj wymaga konsolidacji wielu różnych działań na stronie internetowej (tzw. optymalizacja strony SEO on-site) oraz poza nią (SEO off-site). Podstawowymi działaniami agencji, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych są m.in. przeprowadzenie audytu strony, wyszukanie i zastosowanie odpowiednich słów kluczowych oraz unikalności treści, content marketing, zmiana tagów i tytułów stron i podstron, a także link building.
Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę internetową?
Marketing internetowy ma ogromne znaczenie dla każdej firmy i pozycjonowanie strony internetowej daje możliwość wykorzystać „nowe zasady gry”. Dzięki pozycjonowaniu swojej strony internetowej można zwiększyć szansę na wyższe zyski. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania = większa ilość internautów, którzy odwiedzą stronę. Większa liczba odwiedzin na stronie automatycznie zwiększa ilość potencjalnych klientów. Wysoka pozycja w wyimkach wyszukiwania Google zwiększa również rozpoznawalność marki. Nawet jeżeli internauta nie zdecyduje się na skorzystanie z oferty przy pierwszym kontakcie ze stroną, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przy kolejnych spotkaniach z konkretną marką, zdecyduje się właśnie na jej produkt (lub usługę). Warto zdecydować się na pozycjonowanie strony internetowej również dlatego, że prawie na pewno zajmuje się tym konkurencja (i być może zajmuje nawet miejsca w top 10 wyszukiwarki). Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest możliwe bez odpowiedniej modyfikacji strony, która z kolei zwiększa zaufanie wszystkich internautów, którzy odwiedzili stronę – widzą, że firma dba o swój wizerunek w sieci i o swoich klientów.
Innowacyjna strategia PRIME-TIME – najlepszy sposób na pozycjonowanie strony?
Obecnie wiele firm oferuje pozycjonowanie stron, dlatego konkurencja o miejsce w pierwszej dziesiątce wyników w wyszukiwarce Google jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. W takiej sytuacji najlepszym sposobem na zwiększenie swojej szansy na skuteczną promocję w internecie jest skorzystanie z innowacyjnej strategii Prime-Time. Firma Media Click oferuje wszechstronną promocję firm klientów w internecie przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi. Strategia Prme-Time zakłada skuteczne wykorzystanie dwóch sposobów promocji firmy – SEO i PPC (reklamy Google Ads, Facebook Ads i Instagram Ads), a także nowe sposoby mierzenia konwersji i monitorowania rezultatów, które pozwalają uniknąć zbędnych kosztów.