monitoring pozycji

Narzędzia do monitoringu pozycji

Narzędzia do monitorowania pozycji stron internetowych w wyszukiwarce Google służą do monitorowania jak prezentują się nasze strony www w wyszukiwarkach, a dodatkowo sprawdzania jak bardzo widoczne jest nasze działanie SEO. Monitorowanie pozycji stron internetowych z wykorzystaniem słów kluczowych, czyli tzw. keyword tracking, pozwala na skuteczne wybieranie strategii SEO, na których bazuje strona, a także umożliwia wyłapywanie błędów wykonanych w kodzie i inne czynniki, które mogą wpływać na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Do monitorowania pozycji najbardziej popularnymi narzędziami są:

SEO Rank Monitor – służy do monitorowania pozycji frazy kluczowej dla zdefiniowanego adresu URL. Użytkownicy mogą tworzyć raporty, porównywać wyniki tematyczne i lokalizacje geograficzne, określać zmiany pozycji strony oraz generować raporty częstotliwości i porównań ze wszystkich swoich fraz słów kluczowych. Zalety narzędzia to szeroki zakres pozycjonowanych fraz słów kluczowych, w tym również frazy long tail, dostępne przy sporym zakresie analizowanych danych. Jego wadą jest wysoki koszt użytkowania (w zależności od wybranego pakietu).

  • Rank Ranger SEOTracker – narzędzie Rank Ranger służy do monitorowania i analizy pozycji słów kluczowych, dzięki czemu jest bardzo pomocne w ocenie widoczności słów kluczowych w SERP oraz w ich porównywaniu z konkurencją. Rank Ranger oferuje szeroki zakres danych, w tym odwiedziny organiczne, sesje, wyświetlenia stron, zasięg, CTR oraz przybory optymalizacji strony. Zaleta narzędzia to możliwość automatyzacji raportów i wysyłanie ich na adres mailowy, częste aktualizacje i umiejętność monitorowania pozycji różnych konkurentów. Wady to mniej użytecznych funkcji niż w przypadku pozostałych narzędzi do monitorowania pozycji.
  • Search Console – to darmowe narzędzie sieciowe od Google, które pozwala monitorować pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania w Google i dostarcza zaawansowane raporty. Ma łatwy w użyciu interfejs i ma dogłębną analizę widoczności słów kluczowych. Dodatkowo darmowy dostęp do danych SEO i narzędzi jest zdecydowanie zaletą tego narzędzia. Wady to ograniczona zawartość oparta na konkretnych wyrażeniach zapytań organicznych oraz mniejsza liczba dotyczących SEO opcji i funkcji.
  • Ahrefs – narzędzie oferuje wszechstronne możliwości badania SEO stron internetowych, w tym monitorowania fraz słów kluczowych. Można śledzić słowa kluczowe oraz ich zmiany na przestrzeni czasu w celu zrozumienia, jak to wpływa na stronę i jej pozycjonowanie. Gromadzenie szczegółowych danych dotyczących pozycji słów kluczowych pozwala na dokładniejsze diagnozowanie wyników w poszczególnych wyszukiwarkach, takich jak Google, Yahoo i Bing, a dzięki temu testowanie i optymalizację stron www w kierunku osiągnięcia lepszych wyników. Zaletami narzędzia są szczegółowe i przystępne opcje raportowania, elastyczność i łatwa integracja z innymi narzędziami i przeglądarkami. Wadą jest stosunkowo wysoka cena.