Najskuteczniej wypozycjonować możemy daną markę w wyszukiwarkach za pomocą stosowania ciekawych treści. Mają one postać artykułów o różnorodnej objętości znaków. Artykuł pozycjonerski musi być przygotowany we właściwy sposób, zgodny z zasadami SEO, aby mógł spełnić powierzone mu zadanie. Tematy artykułów naturalnie dopasowane są do typu branży, która ma być promowana w Internecie. Najwięcej artykułów eksperckich powstaje w branżach związanych z informatyką, techniką, kredytami i pożyczkami oraz projektowaniem wnętrz. Niegdyś wystarczyło przygotować artykuł o objętości 3000 znaków, aby mógł on zostać uznany za ekspercki. W tej chwili wymogi nieco się zmieniły i w branży copywritingu za eksperckie uznaje się artykuły przekraczające objętość 5000 znaków ze spacjami i oczywiście – zawierające wysoki poziom merytoryczny. Copywriterzy – ze względu na duże zapotrzebowanie na artykuły eksperckie – często prowadzą działalność we własnym domu, pisząc na zamówienie i umieszczając przygotowane treści na platformach WordPress.
Jakość techniczna artykułów eksperckich
Przy tworzeniu artykułu eksperckiego pod pozycjonowanie niezwykle istotne jest, aby:
- w teście zastosowane zostały akapity przy rozpoczynaniu każdego nowego wątku, nie tworzymy tekstu w jednym bloku, ponieważ wtedy będzie się go czytało niewygodnie
- dodajemy meta tytuł i meta opis do każdego tekstu na samym początku, są to krótkie zdania wstępne
- przed każdym akapitem nanosimy nagłówki, mające kolejno symbole H1, H2, H3, itd.
- tytuł artykułu miał większy rozmiar od nagłówków
- wskazane do umieszczenia w artykule słowa kluczowe trzeba pogrubić
- wprowadzać do tekstu wypunktowania lub myślniki, wtedy wszystkie zamieszczone informacje łatwiej się czyta
Jak firmy zdobywają artykuły eksperckie?
W tej chwili zamówienie artykułów pod pozycjonowanie jest banalnie proste, ponieważ branża copywritingu w ostatniej dekadzie niezwykle silnie się rozwinęła. Wielu copywriterów czynnie udziela się na specjalnych grupach utworzonych na profilach w social mediach. Zlecenia i oferty pisania artykułów eksperckich obecnie można znaleźć nawet na facebooku. Wielu copywriterów prowadzi działalność gospodarczą, niektórzy także zatrudnieni są na etatach w agencjach reklamowych, współpracując bezpośrednio z pozycjonerami, a nie tylko zdalnie, co z pewnością wpływa na komfort pracy oraz zaoszczędzenie czasu. W tworzeniu artykułów eksperckich nie można sobie pozwolić na opóźnienia, ponieważ wyznaczone wcześniej terminy wprowadzenia treści do sieci mają wpływ na powodzenie przeprowadzanych kampanii pozycjonowania. Do wypromowania jednej strony agencje zamówić mogą nawet kilkadziesiąt artykułów miesięcznie. Współpraca między copywriterami a pozycjonerami naturalnie nie opiera się na pracy w jedynie lokalnych warunkach. Zapotrzebowanie na tworzenie treści pod pozycjonowanie w obcych językach istnieje i ma się świetnie. Wciąż poszukiwani są specjaliści do tworzenia treści w języku angielskim, a także w językach bardziej niszowych, ponieważ chodzi zawsze o szeroki zasięg promocji marki, by trafiała do najbardziej odległych miejsc na świecie.