Analityczne podejście do zabiegu pozycjonowania pozwala prześledzić wszystkie błędy i uchybienia, jakich dokonaliśmy w czasie procesów promowania marki. Przedstawiamy sposoby na skuteczną analizę działań konkurencji, dzięki którym będziemy mogli odnosić jeszcze więsze sukcesy w sieci!
Czym jest analiza konkurencji SEO?
Analiza konkurencji SEO należy do działań długofalowych. Zaczyna się od tego, że nasza strona nieoczekiwanie opuszcza ranking czołowych miejsc w wyszukiwarkach, a my nie zawsze jesteśmy w stanie zorientować się na czas, że do tego doszło. Wiele w tym winy stosowania pojedynczych słów kluczowych. Analiza konkurencji SEO pozwoli nam zauważyć słabsze punkty firmy konkurencyjnej, dzięki czemu będziemy mogli wykorzystać je dla osiągnięcia przewagi w przyszłości.
Analiza konkurencji SEO – krok po kroku
Wyznaczmy sobie zatem kroki działania:
- benchmark – to strona lider w danej branży, będąca naszym największym konkurentem
- analiza konkurencji SEO – płatna czy bezpłatna? (im więcej szczegółów do przeanalizowania wymagać będzie dany przypadek, tym więcej zapłacimy za narzędzia)
- wybieramy jedno spośród dwóch najlepszych i polecanych narzędzi do analizy SEO – Senuto oraz Semstorm
Analiza konkurencji SEO – cechy narzędzi
Jeśli naszym benchmarkiem stała się poważna i szanowana strona internetowa, warto zainwestować w procesy analizy o bardzo wysokim stopniu czułości, co pozwoli odnaleźć liczne szczegóły, dzięki którym dana strona konkurencyjna osiąga tak szybkie i efektowne sukcesy w sieci. Profesjonalne narzędzia do przeprowadzania analizy konkurencji SEO monitorują cały zakres pracy wyszukiwarki Google. Jeśli nie chcemy płacić za wykorzystywanie narzędzi przy wykonywaniu analizy konkurencji SEO, możemy zdecydować się na dwa tygodnie okresu próbnego. Działanie narzędzi w formie próbnej jest jednak nieco ograniczone. Zapoznanie się z nimi z bliska sprawia w wielu przypadkach, iż przeprowadzający analizę na własną rękę decydują się zakupić pełne wersje tych aplikacji.
Analiza konkurencji SEO – jak sprawnie ją przeprowadzić?
Z narzędziem Senuto uzyskamy szybki wgląd w środowisko pracy portali o najlepszych wynikach. Możemy poddać porównaniom wszystkie słowa kluczowe i prześledzić elementy zbieżne we frazach jakie zostały wprowadzone do treści stron. Im więcej słów kluczowych znajdzie się w naszym zasięgu, tym więcej pracy przed nami. Analizuje się także wszelkie linki obcych stron jakie przychodzą do strony będącej naszą konkurencją. Odkryć możemy przy okazji, że współpraca z niektórymi stronami linkowanymi nie zawsze jest w stanie dawać nam takie korzyści jakich byśmy sobie życzyli. Dzięki analizie jesteśmy w stanie szybciej wyciągnąć wnioski z własnych błędów. Nie tracimy kapitału finansowego i wizerunkowego. Analizę konkurencji SEO wykonuje się najczęściej cyklicznie. Specjaliści polecają, aby w przypadku początkujących stron internetowych wykonywać ten proces przynajmniej raz na pół roku, jeśli zależy nam na stałej pozycji w wynikach wyszukiwania. Im dłuższa droga do osiągnięcia renomy danej marki – tym częstsze procesy analityczne SEO.