Audyt SEO to wszystkie zabiegi mające zoptymalizować stronę, by zwiększyć jej popularność we wszystkich najbardziej dostępnych i najczęściej wykorzystywanych wyszukiwarkach. Podpowiemy, w jaki sposób szybko i efektywnie przeprowadzić ten zabieg.
Audyt SEO od kulis
Audyt SEO daje nam wiele możliwości, ponieważ widoczność marki zostaje poszerzona, a my możemy cieszyć się zwiększonym ruchem nawet wtedy, gdy wyniki wyszukiwania są w pełni bezpłatne! Jeśli natomiast zdecydujemy się na umieszczenie reklam w wyszukiwarkach Google Ads – będziemy musieli ponieść koszty finansowe, bo wszystko opiera się o model “za klikanie”. Audyt SEO określa się jako najlepszy sposób na diagnozę wszelkich błędów. Z jego pomocą możemy także określić stopień ryzykownych sytuacji, gdy zaczniemy optymalizować naszą stronę internetową. Istnieje pewna zależność – im dokładniejszy i szerszy audyt SEO, tym bardziej zadowalające wyniki pozycjonowania w Google.
Audyt strony internetowej – jakie elementy go budują?
Aby prawidłowo przeprowadzić audyt strony internetowej, trzeba skupić się na ważnych elementach. Zaliczymy do nich:
-
indeksy odpowiedzialne za współpracę z googlebotem, kontrolę czytelności strony przy pracy robotów Google,
-
tytuły wraz z meta danymi,
-
strukturę serwisu wraz z nawigacją,
-
konstrukcję adresów URL i zachowanie ich parametrów technicznych,
-
teksty ze słowami kluczowymi,
-
szybkość wczytywania się strony oraz jej wydajność,
-
sprawną infrastrukturę serwerowa w kontekście bezpiecznego przekierowywania,
-
części User Experience – zwiększające jakość pozyskanego ruchu, a także jego zachowanie,
-
profile z linkami prowadzącymi do strony,
-
analizę zagrożenia kopiowania treści ze strony,
-
analizę poprawności kodów,
-
historię ruchu i widoczności,
-
kluczowe czynniki wzrostu, dzięki czemu łatwiej opracowuje się też przyszłe strategie SEO,
-
analizę działań konkurencyjnych
Przeprowadzanie audytu SEO
Do wykonania prac niezbędne jest posiadanie konta Google Search Console. Za przystąpienie do procesu nie pobierane są żadne opłaty. Daje nam ono obraz zindeksowania naszej strony i pokazuje też, z jakimi problemami aktualnie się ona zmaga.
Audyt SEO i jego wyzwania
Zadaniem audytu SEO jest wygenerowanie właściwego raportu w oparciu o analizę oraz interpretację pokaźnej ilości zbiorów danych. Informacje te mają charakter techniczny i dotyczą ilości oraz jakości przekazywanych informacji. Mają one wpływ na jakość komunikacji, przydatność wybranych elementów systemu oraz oczekiwania użytkowników korzystających z sieci.
Audyt SEO w formie raportu
Gdy audyt SEO zostanie wykonany do zlecającego trafia dokument w postaci pliku PDF. Dołączone są do niego także dodatkowe dokumenty, które zawierają linki oraz zbiory danych. Mają one wpływ na jakość audytu i jego przebieg. Treść odkrywa przed nami dane na temat optymalizacji. Zyskujemy także przydatne rady, które pomogą naszej stronie jeszcze bardziej się rozwinąć. Zarówno, jeśli usprawnienie dotyczyć ma wyglądu strony, jak i prędkości wczytywania się poszczególnych podstron. Problemy rozwiązuje się w każdej perspektywie. Za procesy optymalizacji odpowiadają właściwe grupy wykonawcze złożone z programistów, copywriterów oraz marketerów. Dalszy etap prac dla zoptymalizowania działania strony już nie wchodzi w zakres audytu.
Audyt SEO u specjalistów
Przeprowadzanie audytu SEO stanowi zawsze działanie oddzielne. W momencie odczytania i przeanalizowania treści klient sam decyduje o tym czy wszystkie zabiegi usprawniające działanie systemu chce wykonywać u tego samego, co dotychczas specjalisty, czy też woli zdecydować się na kogoś innego, ze względu na np. większe doświadczenie i wiedzę.
Audyt SEO i jego ceny
Cena za audyt jest bardzo indywidualna, nie ma jednej stawki. Za wykonanie i przygotowanie audytu SEO zapłacimy kwotę odpowiednią do wielkości i renomy danego serwisu, a także zakresu działania pracowników.
Każdy krok przy tworzeniu audytu SEO musi zostać uzasadniony pod kątem ekonomii, bo nie zawsze konieczne jest stosowanie zabiegów w celu dogłębnej analizy.